Pages

Selasa, 13 November 2012

Kami Ummat Islam Tuntut Soi Lek dan Karpal minta maaf

Kami Ummat Islam Tuntut Soi Lek dan Karpal minta maaf




Kami ummat ISLAM tidak kira PAS atau UMNO tuntut beliau segera mohon maaf kepada seluruh umat Islam demi keharmonian di negara ini.

Kalau tidak ,,,bukan DAP sahaja KAFIR HARBI, MCA pun KAFIR HARBI kerana berani memperlekehkan HUKUM ISLAM, Dan UMNO wajib mengambil tindakkan..

Sy menyifatkan dakwaan Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek bah
awa jika PAS melaksanakan hukum hudud, 1.2 juta rakyat akan hilang pekerjaan, boleh membantutkan usaha kerajaan mewujudkan suasana harmoni antara kaum, kenyataan seperti itu dilihat sebagai tidak menghormati sensitiviti penganut agama Islam dan juga Perlembagaan Persekutuan yang meletakkan Islam sebagai agama Persekutuan.(ISLAM agama KeDAULATAN , tidak terpisah agama dengan DAULAH wa Siyasah)

kenyataan Chua Soi Lek itu boleh mengundang salah tanggapan penganut agama lain bahawa Islam adalah agama menindas golongan pekerja umatnya, sedangkan hakikatnya bukanlah yang diamalkan dalam perundangan Islam.Sebagai rakan dalam komponen Barisan Nasional yang mana UMNO sebagai ketuanya yang masih lagi ISLAM, tidak sepatutnya kenyataan itu dikeluarkan oleh seorang presiden parti berdasarkan kepada khidmat pesanan ringkas (SMS) yang dihantar kepada beliau daripada individu tidak dikenali.

Sy amat kesal kerana ini bukan pertama kali beliau mengeluarkan kenyataan yang menghina agama Islam dan memperlekehkan perundangan Islam.Sy juga berharap agar pemimpin bukan Islam tidak lagi memberikan sebarang komen dan pandangan mengenai Islam demi modal politik kepartian, sebaliknya perkara berkaitan Islam ini diselesaikan serta dibahaskan sesama umat Islam.

Sekali lagi sy mengulangi,Kami ummat ISLAM tidak kira PAS atau UMNO menuntut beliau segera mohon maaf kepada seluruh umat Islam demi keharmonian dan kesejahteraan negara ini.

Kalau tidak ,,,bukan DAP sahaja KAFIR HARBI, MCA pun KAFIR HARBI kerana berani memperlekehkan HUKUM ISLAM, Dan UMNO wajib mengambil tindakkan..

Ma'af ,Sy Bukan Ahli Politik Untuk kompromi dengan mana-mana parti yg buat salah, Tugas Ulamak bukan untuk parti tapi untuk UMMAH, dan dalam hal ini sy mengkritik sekeras-kerasnya kenyata'an Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek itu kerana PRINSIP SY JELAS " KATA KAN SESUATU YG HAQ , WALAUPUN PAHIT, TIDAK AKAN PENDEK UMUR DAN KURANG REZEKI SESEORANG ITU"

Rosak Ulamak bila di bawah parti seperti kata pepatah orang tua-tua di kedai kopi: " ulamak PAS kena ketuk dgn karpal terduduk terusss....sama juga ulamak UMNO kena kentut dgn MCA, diam menutup mulut seribu bahasa...."

Lihat dengan sepasang mata yang terbuka. Apabila isu 'Hudud' dipalu, non-muslim tak kira dari mana-mana pihak mula bersuara. Jelas bahawa isu ini hanya membawa kepada kepincangan interaksi nasional. Tak perlu memberi alasan-alasan kabur untuk mempertahankan pakatan masing-masing. Tercapaikah Maqasid Syarak jika 'Hudud' diisukan & jika dilaksanakan pun dalam keadaan interaksi nasional yang pincang?
 Bolehkah atawa mampukah 'Hudud' dilaksanakan dalam suasana interaksi nasional yang pincang? Kalau anda kata boleh & mampu, teruskan bermain dengan isu. Anda bertanggungjawab. 'Hudud' adalah berkaitan perlaksanaan bukan diisukan. Tindakan untuk tidak dilaksanakan lagi adalah tidak salah. Tindakan mengisukannya adalah salah. Fahamlah kepada yang faham


"Membangun Mengikut Islam"

Wassalam 





yang menyatakan kebenaran
Ustaz Syed Faiz Al-Idrus As-Sayyid Faez Al 'Aydrus السيد احمد فائزالعيدروس
الله موجود بلا مكان ولا تحيز في أي جهة
Aqidah di dahulukan,
Syari'ah menjadi amalan
Membangun mengikut Islam

1 ulasan:

  1. Habis tu apa plak ye yang kita patut buat sebagai rakyat...apa maksud diisukan tu? Saya lihat walaupon ada satu pihak yang beriya nakkan hudud, mereka tetap xdapat laksanakannya kerana ditentang di kabinet.

    BalasPadam